”Det er uvurderligt at samarbejde med en så skarp partner, som kender samtlige spillere i markedet og deres stærke og svage sider.”
Bertil Gregersen, Logistics Manager, Nature Planet ApS
”Vores stikprøvekontrol har ikke fundet fejl i vores fragtfakturaer – så der er nok ingen.”
”Det kan ikke betale sig at lave fakturakontrol af vores fragtomkostninger, for vi vil kun finde småbeløb.”
”Den tid, vi skal bruge på manuel fakturakontrol, kan ikke tjene sig ind via de få fejl, vi evt. vil finde.”
”Det system, vi bruger til fakturakontrol i dag, finder de fleste af de fejl, der er.”
”Den fejl, vi fandt, er blevet rettet af transportøren, så den sker nok ikke igen.”
”Det koster for meget tid hos os i lønkroner at argumentere for at få en kreditnota.”
Erfaringsmæssigt ved vi nemlig, at vi finder fejl til
en værdi af 2-3% af vores kunders samlede
fragtomkostninger.
Der gemmer sig altså en langt større mulig besparelse i dine fragtomkostninger, end du måske er klar over.
Derudover slipper du for selv at skulle bruge tid og ressourcer på fakturakontrollen (enten manuelt eller automatisk) – og for bekymringer over, om I betaler for meget for jeres fragt pga. ikke-valide tillæg og afgifter.
Erfaringsmæssigt ved vi nemlig, at vi finder fejl til
en værdi af 2-3% af vores kunders samlede
fragtomkostninger.
Der gemmer sig altså en langt større mulig besparelse i dine fragtomkostninger, end du måske er klar over.
Derudover slipper du for selv at skulle bruge tid og ressourcer på fakturakontrollen (enten manuelt eller automatisk) – og for bekymringer over, om I betaler for meget for jeres fragt pga. ikke-valide tillæg og afgifter.
Ved en typisk manuel fakturakontrol holdes nogle få nøgletal på fakturaen (fx antal sendinger, geografisk zone eller samlet beløb) op mod data fra jeres ordre- eller bookingsystem. Det kontrolleres fx, at der er betalt for det aftalte antal paller på den aftalte rute, og der tages måske ikke stilling til evt. tillæg, som også kan være påført fakturaen – eller om aftalte priser, fordelsberegninger og mulig konsolidering er indregnet.
Med Fragtvalidering kontrolleres samtlige linjer på samtlige sendinger på samtlige fakturaer.
Ud over 100% fakturakontrol inkluderer abonnementet også:
Når du tegner et abonnement på Fragtvalidering, kan du stole på, at du ikke kommer til at betale mere end abonnementsprisen.
Vi arbejder ikke med opstartsgebyrer eller ’finders’ fees’ i form af en
andel af værdien af de fundne fejl – og der er ingen binding på dit abonnement ud over den periode, du til enhver tid har betalt for.
Vores priser er nemlig nøjagtigt så gennemskuelige, som vi ville ønske, dine fragtpriser var.
Vores metode bygger på en kombination af en stærk, specialudviklet softwarerobot, som kontrollerer hver eneste indkomne faktura linje for linje og holder det op mod dine prisaftaler.
Hvis robotten opdager fejl, uoverensstemmelser eller afvigelser i form af fx tillæg eller kurssikring, giver den besked til en af vores fragtspecialister, som derefter kontrollerer fakturaen manuelt.
Vi kontakter transportøren for at få udbedret de fundne fejl, manglende konsolidering eller fordelsberegning og, efter behov, for at udfordre eventuelle tillæg, som er tilføjet på fakturaen.
Afslutningsvis sørger vi for, at det beløb, du har betalt for meget, krediteres.
Vores metode bygger på en kombination af en stærk, specialudviklet softwarerobot, som kontrollerer hver eneste indkomne faktura linje for linje og holder det op mod dine prisaftaler.
Hvis robotten opdager fejl, uoverensstemmelser eller afvigelser i form af fx tillæg eller kurssikring, giver den besked til en af vores fragtspecialister, som derefter kontrollerer fakturaen manuelt.
Vi kontakter transportøren for at få udbedret de fundne fejl, manglende konsolidering eller fordelsberegning og, efter behov, for at udfordre eventuelle tillæg, som er tilføjet på fakturaen.
Afslutningsvis sørger vi for, at det beløb, du har betalt for meget, krediteres.
Efter en kort onboardingsamtale og modtagelse af prisaftaler, kontrakter og kontaktoplysninger fra dig, håndterer vi hele processen.
Hvor typiske systemer til automatisk kontrol af poster i virksomheders indkøbssystemer accepterer en fejlmargen på 3-5%, har vi sat vores margen så højt, vi overhovedet kan:
Vi accepterer INGEN fejl i vores system.
Ud over at alle fakturaer, som fanges i softwarerobottens finmaskede net, kontrolleres manuelt af vores erfarne specialister, udfører vi løbende kvalitetskontrol af robottens arbejde.
Robotten kalibreres således med jævne mellemrum, så den hele tiden fungerer optimalt. Derudover laver vi hver måned manuel kontrol af 5-8% af de fakturaer og sendinger, som robotten har godkendt, for at have vished for, at systemet fanger det, det skal.
Vi har altså i alt +10% af alle fakturaer og sendinger ude til manuel kontrol hver måned som led i vores kvalitetskontrol – så du til enhver tid kan stole 100% på os og vores system.
Abonnementet betales forud måned/år.
Ingen binding ud over betalt periode.
Skriv dig op til vores nyhedsbrev* og modtag oversigten over de gængse fejl, som årligt koster dig 2-3% af dine samlede fragtomkostninger.
*Vi sender kun relevant viden, der kan sikre dig mod fejl i din transportafregning
”Det er uvurderligt at samarbejde med en så skarp partner, som kender samtlige spillere i markedet og deres stærke og svage sider.”
”Fragtvalidering står 100% for vores fakturakontrol. Derved er vi sikre på, at der bliver afregnet i henhold til gældende aftaler, samt at eventuelle differencer bliver krediteret. Det er en stor fordel at have en partner som Rudy, der har så indgående kendskab til branchen.Vi er yderst tilfredse med forløbet og resultatet. Jeg vil til enhver tid anbefale Fragtvalidering til andre.”
Vi vender tilbage inden for 2 hverdage.
Venlig hilsen
Rudy Kjeldsen,
indehaver og fragtspecialist,
Dansk Transportoptimering A/S
Jernbanegade 2, 1.th.
6000 Kolding
Telefon: 75 94 47 74
E-mail: kontakt@fragtvalidering.dk
CVR: 27 21 84 66
Følg os på LinkedIn og få værdifuld viden
Udfyld bestillingsformularen herunder, så kontakter vi dig inden for to hverdage for din onboardingsamtale.
Læs vores handelsbetingelser her
Skriv dig op til vores nyhedsbrev* og modtag oversigten over de gængse fejl, som årligt koster dig 2-3% af dine samlede fragtomkostninger.
*Vi sender kun relevant information, der kan sikre dig mod fejl i transportafregningen.