Dansk Transportoptimering, som står bag Fragtvalidering, har igennem en årrække hjulpet en lang række større og mindre kunder med at spare penge på deres fragtomkostninger.
På siden her kan du læse udtalelser fra kunder, hvor vi både har hjulpet med fakturakontrol, forhandling af prisaftaler samt transportudbud.
Da vi skulle i gang med et større transportudbud stod det klart at vi havde behov for at indgå et samarbejde med en transportkonsulent, som kunne give os de bedste forudsætninger for at strømline vores transportaftaler. Vi havde et ønske om at optimere processerne og et ønske om at finde en besparelse på vores indgående og udgående transportomkostninger.
Efter at være i dialog med flere mulige samarbejdspartnere stod det klart at det rette match var med Rudy og DTO. En forundersøgelse viste at der var stort potentiale for optimering af vores transportaftaler.
Rudy og teamet hos DTO har igennem hele forløb været yderst kompetente og en vigtig sparringspartner og tovholder. Rudy har sat sig grundigt ind i vores processer og behov således der blev udarbejdet det rette udbudsmateriale til gennemførsel af udbuddet.
Udover samarbejdet på transportudbuddet har vi haft et løbende samarbejde omkring fakturakontrol, hvor DTO har overtaget fakturakontrollen 100%. Derved er vi sikre på, at der bliver afregnet i henhold til gældende aftaler samt, at eventuelle differencer bliver krediteret.
Det er en stor fordel at have en partner som Rudy, der har så indgående kendskab til branchen. Vi er yderst tilfredse med forløbet og resultatet. Jeg vil til enhver tid anbefale DTO til andre.”
Katrine Randrup Torp, Supply Chain Manager, Eva Solo A/S
Vores oprindelige tanke og formål med et transportudbud var at undersøge muligheden for at forbedre service og performance på vores vejtransporter i Europa.
Efter en god indledende dialog med Rudy fra Dansk Transportoptimering, viste det sig, er der kunne være et større besparelsespotentiale ved at indgå et samarbejde om udbud af vores samlede ind- og udgående logistik og transport.
Rudy har fra starten været meget engageret i projektet, og formåede på kort tid at skabe sig et grundigt overblik over vores organisation, de enkelte funktioners ønsker og krav til vores ind- og udgående transportløsninger samt vores samlede datagrundlag.
Jeg har gennem hele processen været fuldt ud tryg ved Dansk Transportoptimering og sætter stor pris på de værdifulde diskussioner, vi har haft gennem projektet. Det er uvurderligt at samarbejde med en så skarp partner, som kender samtlige spillere i markedet og deres stærke og svage sider. Og alligevel har flere af vores finalister i tenderprocessen positivt fremhævet samarbejdet med Dansk Transportoptimering fra deres side også.
Jeg står gerne til rådighed for en mere dybdegående reference på Dansk Transportoptimering, som jeg klart kan anbefale som en betroet partner på fremtidige transport- og logistikprojekter.”
Bertil Gregersen, Logistics Manager, Nature Planet ApS
Virksomheden henvendte sig til os, fordi de var interesseret i at vide, om de kunne spare penge på deres fragtomkostninger.
Efter en grundig gennemgang af deres fragtfakturaer fandt vi fejl, som de ikke selv
havde opdaget. Disse fejl resulterede i en samlet besparelse på 168.000 – alene i den første måned.
Kunden var selvsagt glad for besparelsen nu og her, men især også glade for den ro, de har fået i at vide, at Fragtvalidering fremadrettet holder et vågent øje med deres fragtfakturaer.
Så kan kunden i stedet bruge tiden på det, de er bedst til.
Produktionsvirksomhed inden for møbler til detail og projektbyggeri
Jernbanegade 2, 1.th.
6000 Kolding
Telefon: 75 94 47 74
E-mail: kontakt@fragtvalidering.dk
CVR: 27 21 84 66
Følg os på LinkedIn og få værdifuld viden
Skriv dig op til vores nyhedsbrev* og modtag oversigten over de gængse fejl, som årligt koster dig 2-3% af dine samlede fragtomkostninger.
*Vi sender kun relevant information, der kan sikre dig mod fejl i transportafregningen.